Kollektivet underlivet

Detta är en ny blogg.

Vi är tre personer som kommer att skriva den.

Bloggen kommer att handla om kollektivet vi lever i, ett kollektiv som består av oss tre och ytterligare två personer. De där två andra personerna vet inte om att denna blogg existerar och dem kommer heller inte att få reda på det. Vårt missnöje med dem växer dag för dag nämligen.

Fem personer lever alltså ihop i vårt kollektiv, "Kollektivet Underlivet" kallar vi tre det. Varför kollektivet underlivet? Jo, för att vissa tycker att de är bättre än oss andra, att de står lite över vår nivå. De måste alltså dras ner från sina höga hästar i överlivet ner till underlivet.

Varför missnöjet börjat pyra mot dem kommer att framgå efter hand. Så vi behöver väl inte peta i det redan nu.

Jag har fått i uppdrag att skriva det försat inlägget och presentera mig själv och bloggen. De andra två som skriver bloggen kommer att presentera sig så småningom. Vi ska dock göra så att var och en av oss har typ en viss färg på texten eller en viss bild eller nåt sånt så att ni kan se vem som skrivit vad. Vet nån hur man gör för jag hittar inte såna inställningar?

Mitt namn är Emil och jag arbetar i  en videobutik. Det var ett sommarjobb först men sen blev det mer när jag slutade gymnasiet. Det är ett okej jobb, men jag ska utbilda mig någon dag till något annat. Att sälja porrisar till äckliga par är väl inte vad jag vill göra resten av livet direkt. Jag är 19. Favoritfilmen är Terminator 2 och jag hatar när folk uttalar titeln på svenska: tärrminator. Det ska vara engelska: törminatör.

Tjao
/Emil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0